وبلاگ مهندس رسول شریعت

ارائه تجربیات و محصولات به دیگران

وبلاگ مهندس رسول شریعت

ارائه تجربیات و محصولات به دیگران

تخصص های من :
نصب و راه اندازی شبکه ، برقکاری سیم کشی ساختمان، سیم کشی تلفن ، نصب هواکش و فن ، نصب و راه اندازی موتورخانه ، تابلو برق سرویس کولر آبی ، نصب کولر آبی تعمیرات و نصب تلفن سانترال ،نصب دوربین مدار بسته ، نصب، راه اندازی و نگهداری UPS لوله کشی سرد و گرم طراحی و نصب روشنایی رفع اتصالی کابل کشی و داکت کشی نگهداری موتورخانه سرویس و تعمیر آسانسور

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

میدان الکتریکی

۲۳
فروردين

میدان الکتریکی

مفهوم میدان الکتریکی توسط مایکل فارادی مطرح شد. میدان الکتریکی در اطراف جسم باردار شکل می‌گیرد و به تمام ذرات باردار درون میدان نیرو وارد می‌کند. میدان الکتریکی بین دو بار، مشابه میدان جاذبه بین دو جرم عمل می‌کند و مانند آن در فضای بی‌نهایت گسترش می‌باید و یک رابطه مجذور معکوس با فاصله نشان می‌دهد. اما، یک فرق اساسی در این بین وجود دارد. میدان جاذبه همیشه در نقش جذب‌کننده عمل می‌کند و می‌کوشد تا دو جسم را به یکدیگر برساند، در حالی که میدان الکتریکی می‌تواند هم سبب جذب شود و هم دفع. از آن جا که اجسام بزرگ مانند سیاره‌ها دارای بار خالص نیستند، اغلب میدان الکتریکی در اطراف آن‌ها صفر است؛ لذا با وجود اینکه نیرو جاذبه بسیار ضعیفتر است، در گیتی نیروی غالب به‌شمار می‌آید.

  • rasoul shariat

مهندسی برق

۲۳
فروردين

مهندسی برق (به انگلیسی: Electrical engineering) زیرمجموعه‌ای از مهندسی است که به مطالعه و کاربردهای مرتبط با الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می‌پردازد. می‌توان مهندسی برق را به دو قسمت عمده تقسیم کرد: بررسی و طراحی سیستم‌های انتقال و تبدیل انرژی الکتریکی؛ یا بررسی و طراحی سیستم‌های الکترونیکی برای پردازش و انتقال اطلاعات، نظیر رایانه‌ها، سامانه‌های مخابراتی، مدارهای مجتمع، رادارها و نظایر آن. به بیان دیگر، مهندسان برق از الکتریسیته یا برای انتقال انرژی یا برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند.

فراگیرتر شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و نیز پردازش سریع‌تر اطلاعات، مهندسی برق را به یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین زمینه‌های مهندسی و صنعت تبدیل کرده‌است.

  • rasoul shariat

جریان الکتریکی

۲۳
فروردين

جریان الکتریکی

حرکت بارهای الکتریکی را جریان الکتریکی گویند که شدت آن با واحد آمپر سنجیده می‌شود. جریان می‌تواند شامل حرکت هر ذره بارداری باشد؛ که اکثراً الکترون‌ها هستند ولی هر بار در حال حرکتی، یک جریان به حساب می‌آید.

  • rasoul shariat